Pomysł 47
Rynek hipoteczny
W podręczniku prospectingu LIMRA „The Forty-niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas” rynek ubezpieczeń kredytów hipotecznych jest opisywany jako dobre źródło sprzedaży i dochodów także na początkowym etapie kariery. W krótkim czasie możesz na nim zostać specjalistą, który potrafi odpowiedzieć na każde pytanie i poradzić sobie z każdym zastrzeżeniem. Możesz zdobyć dogłębną wiedzę, dzięki której klienci nabiorą do ciebie pełnego zaufania i chętnie będą cię polecać swoim znajomym.
Czy masz ochotę aby ta obietnica spełniła się u ciebie? Stanie się tak, jeśli nauczysz się jak sprzedawać w oparciu o pojedynczą potrzebę, a następnie budować na jej podstawie cały program. Ubezpieczenie hipoteki jest jedną z podstawowych potrzeb. Istnieje przynajmniej kilka powodów, aby nauczyć się jak ją zabezpieczyć:
1. nowemu agentowi zajmuje zazwyczaj nieco czasu zdobycie wszystkich potrzebnych umiejętności; w zabezpieczeniu hipoteki potrzeba jest już z góry określona i znana – nie wymaga odkrycia; potencjalni klienci sami ją wykreowali poprzez kupno własnego domu na kredyt; większość klientów chętnie porozmawia o zabezpieczeniu niespłaconej części hipoteki;
2. rynek ubezpieczeń kredytów hipotecznych umożliwia agentowi kontakt z ludźmi w pełnym przekroju wiekowym; dzięki temu może pomóc młodemu wiekiem i stażem agentowi przezwyciężyć naturalną tendencję do poszukiwania klientów jedynie w obszarze swojej grupy wiekowej;
3. to doskonały wytrych otwierający rozmowę (przysłowiowa „stopa w drzwi”); potencjalni klienci często są niechętni rozmowie o ubezpieczeniu na życie z uwagi na naturalną niechęć do rozmowy o przykrej ewentualności; ubezpieczenie kredytu hipotecznego to zupełnie inna kwestia;
4. skoncentrowanie się na rynku ubezpieczeń kredytów hipotecznych może znakomicie uprościć organizację pracy; agent może skoncentrować się na konkretnej dzielnicy lub okolicy; dzięki temu może bardziej efektywnie zaplanować i wykorzystać swój czas;
5. kwalifikowanie potencjalnych klientów również jest prostsze; agent może w przybliżeniu ocenić dochody potencjalnego klienta po miejscu zamieszkania i szacunkowej wartości domu;
6. jest to też naturalne otoczenie do szkolenia nowego agenta jak wykorzystać efektywnie godziny w ciągu dnia; przed wieczornymi spotkaniami agent może objechać okolicę i zebrać dodatkowe informacje umożliwiające zakwalifikowanie właściciela domu jako potencjalnego klienta – może wykorzystać takie informacje, jak ogólny standard domu i posesji, oznaki posiadania dzieci, jak rowerki czy inne zabawki na podwórzu;
7. pierwszy kontakt jest również relatywnie ułatwiony; ponieważ korzystne jest włączenie od samego początku w rozmowę o anulowaniu hipoteki oboje małżonków inicjujący kontakt może zostać nawiązany w domu.
Rynek
Co roku mamy tysiące zajęć hipotek. Głównym powodem wielu z tych zajęć jest utrata zdolności kredytowej w wyniku śmierci albo choroby osoby mającej największy udział w przychodach budżetu rodzinnego.
Każdego roku powstają tysiące nowych domów oraz nie mniej liczne nowe budynki mieszkalne – w tym wiele luksusowych apartamentów na wynajem. Koszty długoterminowego najmu ponoszonego przez rodzinę, która nie korzysta jeszcze z kredytu hipotecznego, również powinny być objęte ubezpieczeniem – z tego samego powodu co ochrona spłat rat kredytu hipotecznego w domach i mieszkaniach kupowanych na własność.
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz