piątek, 19 października 2012

50 (kolejnych) pomysłów na prospecting (4)

Pomysł 4


Poszukiwanie potencjalnych klientów wśród nowych przedstawicieli wolnych zawodów

W podręczniku prospectingu LIMRA "New Prospects! 50 Ways to Find and Approach Them" opisano skuteczną metodę pozwalającą zlokalizować nowych przedstawicieli wolnych zawodów – profesjonalistów, którzy właśnie rozpoczynają karierą albo którzy rozpoczęli działalność na twoim terenie. Po raz kolejny z pomocą przyjdzie twoja lokalna książka telefoniczna. 

Procedura jest prosta: porównaj ubiegłoroczną książkę telefoniczną z edycją z bieżącego roku. Porównując obydwie wersje, zapisuj wszelkie nowe nazwiska, które pojawiają się w takich kategoriach zawodowych, jak prawnicy, lekarze, dentyści, architekci, notariusze, itd. Po przeprowadzeniu tego porównania, powinieneś mieć sporą listę przedstawicieli nowych zawodów, do których możesz wysłać list wstępny, na który powołasz się dzwoniąc do nich.


Ten pomysł poszukiwania potencjalnych klientów skutkuje również odkryciem nowych firm. Dodatkowo, czasem możesz stwierdzić czy istniejący biznes rozwinął się – gdy wielkość reklamy firmy na żółtych stronach będzie większa niż to było w poprzednim roku. Łatwiej też będzie ci przy kontakcie powołując się na ten fakt: Widzę, że Pańska firma się rozwija. Ma jedną z największych reklam na żółtych stronach w swojej branży…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz