Pomysł 30
Podejście podwójnego ostrza
Masz trudności ze sprzedażą spotkania wystarczającej liczbie potencjalnych klientów?
Może napotykasz mentalną blokadę, którą może być niechęć przeciętnego człowieka do słów ubezpieczenie na życie i śmierć? Tak naprawdę, lęk przed śmiercią często jest wskazywany na dole listy największych niepokojów przeciętnego człowieka. Psycholodzy mówią nam, że ludzie mają pięć podstawowych lęków: lęk przed ubóstwem, krytyką, utratą miłości z ich bliskich, starości i, jako ostatni, lęk przed śmiercią.
Wydaje się oczywiste, że podejście oparte na odwołaniu się do wyżej stojących w hierarchii obaw otworzy więcej drzwi dla agentów. Jeden z odnoszących sukcesy agentów, opisywany w podręczniku LIMRA „The Forty-niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas” wykorzystał następujące podejście: „(Imię potencjalnego klienta), nazywam się Jan Agent z XYZ towarzystwa ubezpieczeń na życie. Ale, proszę nie pozwalać słowom ubezpieczenie na życie przestraszyć pana. Szczerze, chciałbym odłożyć na razie temat ubezpieczenia na życie.”
„Przyszedłem do ciebie z wizytą dla szczególnego powodu, i przedstawię go prosto.”
„(Imię potencjalnego klienta), przypuszczam, że ciężko pracujesz codziennie, robiąc wszystko co możesz aby dojść w życiu do najbardziej wielkiego, możliwego sukcesu. Czy to prawda?”
„I, przypuszczam również, że wśród twoich powodów, dla których chcesz odnieść taki sukces są: pragnienie by zapewnić sobie wygody życia, uzyskać respekt u innych i zapewnić sobie stałą sympatię osób ci bliskich. Czy to się zgadza?”
„Zatem, (imię potencjalnego klienta), gdybym mógł podać ci nadający się do wykorzystania pomysł, pomysł, który pomógłby ci w osiągnięciu jeszcze większego sukcesu niż ten, który już osiągnąłeś, to byłoby zrozumiałe dla ciebie, czyż nie?”
„(Imię potencjalnego klienta), po tym jak pokazałem ci ten pomysł – kiedy stał się dla ciebie absolutnie jasny – prawdopodobnie powiesz jedną z dwóch rzeczy:
To jest dobry pomysł. Mógłby dobrze zadziałać dla którejś z osób, z którymi jestem powiązany, albo dla mojego sąsiada po drugiej stronie ulicy, ale nie będzie działać dla mnie – nie mogę go użyć.
Albo, powiesz: ‘To jest niesamowity pomysł. Widzę już jak może mi pomóc odnieść jeszcze większy sukces. Z pewnością mogę go wykorzystać.’”
Agent kończy mówiąc: „To całkiem zrozumiałe, że ten pomysł nie będzie działał dla każdego. (Imię potencjalnego klienta), ale który z twoich współpracowników (albo sąsiadów) mógłby go uznać za opłacalny? Co możesz mi powiedzieć o osobie w biurze obok (albo najbliższym sąsiedzie)?”
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz