Pomysł 31
Gniazda w instytucjach i zakładach użyteczności publicznej
Pomimo, że wiele biznesowych organizacji jest idealnych do budowania gniazd potencjalnych klientów, gniazda mogą być również rozwinięte w instytucjach miejskich, szkołach albo grupach społecznych, w których agent może mieć przyjaciół, kontakty lub klientów.
W dalszej kolejności, agent może rozwijać specjalne rynki takie jak lekarze, dentyści, rolnicy, aptekarze, albo jakiekolwiek inne grupy, które łączą wspólne interesy albo ścisłe związki między członkami grupy.
Jeden z agentów opisywanych w podręczniku prospectingu LIMRA „The Forty-niner. A Collection of 49 Best Recruiting Ideas” mówi, „Sugeruję, żebyś zaczął od zakładu użyteczności publicznej. Zazwyczaj masz tam znakomite początkowe kontakty (chociażby ze swoich własnych kontaktów jako obywatel) – i powinieneś móc łatwo rozszerzyć swój krąg kontaktów w obrębie tej instytucji czy firmy.”
„Wiem o jednym agencie, teraz częściowo na emeryturze, który, przed wielu laty, rozwinął gniazdo w lokalnej spółce telefonicznej. Ten agent pracował długo i ciężko aby zbudować swoją reputację w tej firmie i zbudować w jej obrębie biznes. Nie tylko wiele osób z kierownictwa zostało jego klientami, ale z czasem większość raczej dużego personelu tej firmy dołączyła do grona jego klientów. Jak już powiedziałem, dzisiaj ten agent jest częściowo na emeryturze, i ta spółka telefoniczna jest jego jedynym „klientem”. Ma w niej niewielkie biuro, w którym dwa dni w tygodniu obsługuje swoich klientów z tej firmy sprzedając im kolejne rozwiązania.”
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz