czwartek, 20 grudnia 2012

50 (kolejnych) pomysłów na prospecting (10)



Pomysł 10
Podnieś użyteczność swoich wizytówek

Wręczając swoją wizytówkę możesz to uczynić w sposób dowolny, ale jest także wiele sposobów aby wykorzystywać swoje karty biznesowe bardziej skutecznie. Większość wizytówek nie jest zadrukowana na tylnej stronie – doskonałe miejsce aby odręcznie napisać wiadomość. Podręcznik prospectingu LIMRA ”New Prospects! 50 Ways to Find and Approach Them” przedstawia sześć propozycji jak z wręczania swoich wizytówek uczynić nieocenione narzędzie poszukiwania potencjalnych klientów. Każdy z nich jest sposobem na poinformowanie większej liczby osób o tym czym się zajmujesz – sposobem na zasianie informacji o sobie.

(1) gdy ktoś pyta cię o drogę, zapisz wskazówki na odwrocie swojej wizytówki. Wizytówka staje się cenniejsza dla tej osoby i zazwyczaj jest zachowywana gdy wskazówki umożliwiły dotarcie do celu. 

(2) użyj swojej wizytówki by przedstawić siebie podczas wizyty w takich miejscach, jak u lekarza albo u dentysty, albo w jakimkolwiek innym miejscu, które może przekształcić się w źródło potencjalnych klientów.

(3) gdy jesteś w restauracji, zapisz podziękowanie za obsługę na odwrocie swojej wizytówki i zostaw wraz z napiwkiem.

(4) ilekroć otrzymujesz od kogoś wizytówkę, dawaj w rewanżu dwie – jedną dla tej osoby i jedną dla przyjaciela.

(5) proś swoich najlepszych klientów i przyjaciół by przekazywali twoje wizytówki na przykład ze słowami: „Spotkałem się ostatnio z świetnym zawodowcem, który otworzył mi oczy na kilka nieuświadamianych wcześniej kwestii finansowych”. Klienci ogólnie otaczają się ludźmi podobnymi do siebie – wykorzystaj ich jako gniazdo centralne swojej sieci kontaktów. 

(6) ustal sobie cel aby wręczyć 10 wizytówek dziennie. To będzie równoznaczne z 3,650 kartami biznesowymi na rok. Nawet przy niskim, 3-procentowym zwrocie, będzie to równoznaczne ze 100 potencjalnymi klientami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz