Pomysł 7
Jednotygodniowa kampania
poszukiwania potencjalnych klientów
Podręcznik
prospectingu LIMRA ”New Prospects! 50 Ways to Find and Approach Them” często
proponuje organizację krótkich kampanii pozyskiwania potencjalnych klientów.
Pozwala to skupić uwagę na prospectingu mimo nawału wielu różnych aktywności.
Oto przykład jednotygodniowej kampanii poszukiwania potencjalnych klientów,
która może przerodzić się w niekończące się źródło sprzedaży.
Poniedziałek – wybierz pięć osób, od których wcześniej
usłyszałeś, że muszą przemyśleć twoją propozycję i odezwą się do ciebie kiedy
podejmą decyzję. Oczywiście nie odezwali się do tej pory więc może warto zadzwonić
do każdego z nich dzisiaj?
Wtorek – przejrzyj dane swoich dotychczasowych klientów; wybierz pięciu klientów,
którzy kupili małe polisy i spotkaj się z nimi aby przedyskutować rozszerzenie
zakresu ochrony, adekwatnie do ich potrzeb. Jeżeli z kolei bardziej interesuje
ich oszczędzanie pieniędzy, zachęć ich by oszczędzać kwoty adekwatne do ich
potrzeb.
Środa – skontaktuj się ze znanymi sobie działaczami lokalnych organizacji
społecznych, osobami pracującymi w działach kadr lokalnych firm lub związanych
z rynkiem pracy i spróbuj uzyskać listę młodych ludzi, którzy rozpoczęli
pierwszą pracę w tym roku.
Czwartek – poświęć godzinę wcześnie rano i przygotuj listę potencjalnych klientów,
z którymi wcześniej nie skontaktowałeś się, ponieważ byłeś pewny, że posiadają
pełny plan finansowy. Zadzwoń do nich dziś. Mogą cię spotkać przyjemne
niespodzianki.
Piątek – przejrzyj swoje notatki aby wyłowić tych potencjalnych klientów, którzy
są „w drodze” przez większą część tygodnia. Są wśród nich sprzedawcy,
przedstawiciele handlowi i menedżerowie pracujący poza miejscem zamieszkania
którzy wrócą do domu na weekend. Jutro może być jedynym dniem, w którym możesz się
z nimi skontaktować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz