Pomysł 4
Automat z potencjalnymi klientami
Pewien australijski menedżer wskazał następującą analogię:
„Automat z napojami jest dobrze znany. W każdym czasie możemy pójść do niego, wrzucić monety, pociągnąć dźwignię i puszka napoju, który wybraliśmy, dokładnie taka jakiej chcemy co do wielkości i rodzaju, ląduje w podajniku abyśmy ją zabrali.
Bylibyśmy zdenerwowani gdyby okazało się, że maszyna jest pusta, i zdenerwowani bardzo, ale to bardzo, gdybyśmy wybrali jeden napój a otrzymali inny. Takie rzeczy zdarzają się, jednakże niezmiernie rzadko, ponieważ maszyna jest regularnie serwisowana.
Jak byłoby cudownie gdybyśmy mieli taki automat, który dostarczałby potencjalnych klientów na żądanie – nie jakichkolwiek potencjalnych klientów, ale typ jaki najbardziej lubimy. Nazwa firmowa: Kwalifikowany.”
Ta analogia została wymyślona w Melbourne jakieś cztery czy pięć lat temu. Pomysł został sprawdzony i okazał się skuteczny, ale „automat z potencjalnymi klientami” wymaga regularnego serwisu. Potencjalni klienci muszą być stale dostępni na stanie magazynowym albo cały automat okaże się bezwartościowy. Stan magazynowy musi być regularnie uzupełniany, w przeciwnym razie szybko stanie się przeterminowany, a sam automat zacznie wydawać towar niezgodny z zamówieniem.
Poddany należytej opiece i serwisowi, „automat z potencjalnymi klientami” może być efektywnie używany przez każdego agenta poszukującego klientów.
Aby wyprodukować swój automat potrzebujesz następujących materiałów:
1 kawałek papieru
1 linijka
1 ołówek
1 czerwony mazak
TONY energii
Najpierw, ustal, jaka liczba potencjalnych klientów jest wymagana każdego tygodnia abyś osiągnął swoje cele. Następnie, w kolejności od najbardziej preferowanego, zdecyduj jakich metod poszukiwania potencjalnych klientów obecnie używasz. Przypisz do każdej metody taką liczbę potencjalnych klientów, którą uzyskując każdego tygodnia zapewni ci dojście do tygodniowej sumy, którą postawiłeś sobie za cel.
W końcu, wpisz na kartkę papiery kolejne metody pozyskiwania potencjalnych klientów, które wybrałeś, z tygodniowymi celami wyrażonymi liczbą uzyskanych nazwisk potencjalnych klientów na czerwono.
Ustaliłeś standard. Możesz teraz widzieć przy jednym spojrzeniu, jak wyglądają twoje wyniki w stosowaniu poszczególnych metod i uzyskujesz nieustanny zapis swojej wydajności. Testem twojej efektywności jest realizacja twojego celu dla każdej metody każdego tygodnia.
Ważne zastrzeżenie: automat z potencjalnymi klientami działa najlepiej kiedy jest sprawdzany na początku każdego tygodnia. Im dłużej opóźniasz poszukiwania potencjalnych klientów, tym bardziej twój cel staje się nieosiągalny.
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz