Twoja sprzedaż jest tak dobra jak dobre są pytania, które zadajesz.
To prosta prawda, ale warta powtarzania ciągle i wciąż. Myślę, że czasami jesteśmy tak skupieni na rozwiązaniu, iż przestajemy zadawać pytania. I nie chodzi tylko o dobre pytanie otwierające, inspirujące klienta do otwarcia się na poważną rozmowę. Chodzi o następne pytanie, i następne, i następne. Nigdy nie przestawaj pytać.
W sprzedaży (szczególnie rozwiązań w planowaniu finansowym) obowiązują dwie zasady:
Zasada numer 1: Kiedy jesteś w kłopotach – zadaj pytanie.
Zasada numer 2: Zawsze jesteś w kłopotach.
Dobrzy doradcy znają pierwszą zasadę. Wyśmienici znają obie.
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz