wtorek, 24 stycznia 2012

49 pomysłów na prospecting (34)

Pomysł 34
Osobiste kontakty


Do potencjalnych klientów z osobistych kontaktów nie potrzebujesz żadnego polecenia i są łatwo dostępni – zazwyczaj znasz dobrze ich sytuację. To znakomite źródło potencjalnych klientów. Poniżej znajdziesz listę osobistych kontaktów – przywołaną w podręczniku prospectingu LIMRA „The Forty-Niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas” – czy wykorzystałeś już większość z nich?

1. osobiści przyjaciele twojego małżonka; ich osobiści przyjaciele
2. z wniosku ubezpieczeniowego: bracia, siostry, matka, ojciec, pracodawca, osoby rekomendujące
3. właściciele polis: zmiana wieku, awanse, nowa rezydencja, narodziny, małżeństwa
4. po wypłacie świadczenia z tytułu śmierci: wspólnicy w biznesie, wykonawca testamentu majątku, lekarze, pielęgniarki, członkowie kościoła i klubów, których członkiem był klient, sąsiedzi, krewni
5. menedżerowie i kierownicy zakładów i sklepów w okolicy; pracownicy tych firm
6. nowi sąsiedzi
7. odnoszący sukcesy przedstawiciele handlowi w innych biznesach, z którymi możesz uruchomić program wymiany nazwisk
8. twój listonosz – twoje okno do nowych członków lokalnej społeczności
9. związki szkolne: nauczyciele, koledzy z klasy, członkowie organizacji szkolnych, absolwenci
10. związki biznesowe: byli pracodawcy albo pracownicy, klienci, klienci konkurencji, konkurenci
11. kontakty z różnych organizacji: członkowie kościoła, klubów, grup byłych żołnierzy, kluby zrzeszające młodych ludzi, związki rolnicze (spółdzielnie)
12. kontakty z twoich działalności publicznych: pracownicy miejskich i religijnych organizacji, kontakty z twojej działalności charytatywnej (osoby, które przekazały donacje dzięki tobie)
13. ludzie handlu – twoi przeszli i obecni: właściciel sklepu spożywczego, rzeźnik, piekarz, aptekarz, hydraulik, jubiler, malarz pokojowy albo dekorator wnętrz, weterynarz twojego ulubieńca, fotograf rodzinny, właściciele lokalnej pralni chemicznej, optyk, kwiaciarz, przedsiębiorca pogrzebowy, fryzjer męski, fryzjer damski, kierownik stacji obsługi – i pracownicy wszystkich tych ludzi (spójrz na każdą rzecz w twoim domu i zastanów się: „Kto mi to sprzedał?”)
14. kontakty przez twoje sporty i hobby: polowanie, wędkarstwo, kręgle, karty, fotografika, zbieranie znaczków, itd.
15. twoi przeszli i obecni: właściciele działek budowlanych, firmy budowlane i podwykonawcy, agenci handlu nieruchomościami – i ich pracownicy
16. twoi sąsiedzi, przeszli i obecni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz