piątek, 2 marca 2012

49 pomysłów na prospecting (43)

Pomysł 43
Poszukiwanie potencjalnych klientów wśród ludzi biznesu


Jeden z wiodących agentów na południu Stanów Zjednoczonych, opisywany w podręczniku prospectingu LIMRA „The Forty-Niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas”, niepokoił się problemem, który dotknął wielu agentów ubezpieczeń na życie w Stanach. Agent ten dobrze sobie radził sprzedając członkom kierownictwa wielkich korporacji. Niemniej, w wyniku korzyści z nowo wprowadzanych, sponsorowanych planów grupowych, systemów opieki medycznej, dodatkowych korzyści wynikających ze zbiorowych układów pracy i wysokich świadczeń w ramach ubezpieczenia społecznego agent przekonał się, że rynek ludzi korporacji znacznie się zmniejszył.

Postanowił wówczas, że najlepszym dla niego rozwiązaniem będzie rozwinąć inne dochodowe rynki związane z biznesem. Małe przedsiębiorstwa wydawały się najbardziej obiecujące więc agent przygotował listę pokazującą możliwości sprzedaży w kontakcie z małym i średnim biznesem.

Oto jego lista z 19 potrzebami w zakresie ubezpieczeń na życie ludzi biznesu. Czy zaspokaiłeś te potrzeby w odniesieniu do wszystkich twoich biznesowych klientów?

1. dochód na emeryturze dla siebie i bliskich
2. dożywotni dochód do małżonka
3. ubezpieczenie dziecka
4. fundusz związany z ostatnimi wydatkami
5. kontynuacja wynagrodzenia
6. dochód rodziny w najtrudniejszym okresie
7. fundusz edukacyjny
8. ubezpieczenie hipoteki
9. plan kontynuacji wynagrodzenia – wdowy i wdowcy kierownictwa i innych pracowników
10. ubezpieczenie grupowe pracowników – sponsorowane lub nie
11. zabezpieczenie podatków
12. sprzedaż osobistych ubezpieczeń ludziom biznesu
13. ubezpieczenie udziałowców przez spółkę (z wykorzystaniem korzyści podatkowych)
14. plan dodatkowych świadczeń pozapłacowych, odroczonych w czasie
15. ubezpieczenie kluczowego pracownika
16. ubezpieczenie wykupu akcji
17. zabezpieczenie umowy kupna-sprzedaży udziałów w spółce
18. firmowy plan emerytalny
19. plan oparty na podziale zysku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz