środa, 29 lutego 2012

49 pomysłów na prospecting (41)

Pomysł 41
Narzędzie do poszukiwania potencjalnych klientów


Powiedziano kiedyś, że nic nie jest bardziej puste od dnia bez planu. Staje się to szczególnie prawdziwe kiedy agent ubezpieczeniowy nie ma w swoim kalendarzu ani jednego żywego potencjalnego klienta ;-)

Gromadzenie danych nie jest może najbardziej fascynującym zajęciem ale potrafi dobrze się odpłacić w sprzedaży. Podręcznik prospectingu LIMRA „The Forty-Niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas” opisuje czołowego agenta, który dowodzi tego wykorzystywaną przez siebie listą kontrolną. Agent ten opracował dla siebie poniższy formularz, który ma wydrukowany na sztywnym papierze w kompletach po 10. Postawił sobie za cel wypełnienie jednego kompletu dziennie – czyli innymi słowy porozmawianie z 10 osobami o ich sytuacji i potrzebach ubezpieczeniowych.



Pod koniec każdego dnia karty są zaewidencjonowane zgodnie z datą, w której jest przewidziany kontakt z klientem (urodziny, zmiana wieku ubezpieczeniowego, odnowienie polisy, zaplanowane spotkanie itd.).

Ten formularz pozwolił agentowi uczynić nawyk z regularnego poszukiwania potencjalnych klientów. Ośmielił go do wykorzystywania telefonu do kontaktowania się z potencjalnymi klientami ponieważ zawsze jest więcej ludzi, z którymi można się spotkać, niż pozwala na to czas. To narzędzie zapewniło przywołanemu agentowi stały dopływ najbardziej obiecujących potencjalnych klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz