wtorek, 18 grudnia 2012

50 (kolejnych) pomysłów na prospecting (8)



Pomysł 8
Doroczne przeglądy mogą przysporzyć więcej biznesu

Jeden z agentów opisywanych w podręczniku prospectingu LIMRA ”New Prospects! 50 Ways to Find and Approach Them” podzielił się pomysłem związanym z dorocznym przeglądem polis klientów: „Poszukiwanie potencjalnych klientów jest niekończącym się procesem, tak jak okrąg jest niekończącą się linią.” Wykorzystuje tę filozofię stosując listy kontrolne w swoim dorocznym przeglądzie obecnych klientów. W tym celu wysyła do każdego z klientów listy o następującej treści na początku każdego roku: 

Szanowny Panie (imię klienta),
Zbliża się data dorocznego przeglądu Pańskiego planu finansowo-ubezpieczeniowego. Do listu dołączoną jest lista kontrolna, która pozwoli mi na zaktualizowanie Pańskiego ubezpieczenia na życie. To ważne dla Pana i Pańskich bliskich aby poświęcić 15 minut raz w roku na uzupełnienie tej listy i upewnienie się, że Pański osobisty plan w pełni Pana zabezpiecza. Abym mógł lepiej przygotować się do przeglądu, proszę odesłać na mój adres uzupełnioną listę kontrolną, korzystając z dołączonej koperty zwrotnej.
Bardzo proszę skontaktować się z moim biurem jeżeli w czymkolwiek mogę być pomocny. Wysoko sobie cenię okazję do dalszej opieki nad Pańskim programem ubezpieczenia.

Doroczna lista kontrolna, która towarzyszy listowi, oprócz pytań związanych ze zmianą osobistej sytuacji finansowej, która pociągałaby za sobą konieczność zmian w istniejących polisach, zawiera następujące pytania pozwalające odkryć nowych potencjalnych klientów w bliskim kręgu klienta:

  • Czy ostatnio zmienił Pan swój adres prywatny albo biznesowy?
  • Czy wszedł Pan w spółkę albo rozpoczął działalność gospodarczą?
  • Czy zaciągnął Pan dodatkowe zobowiązania prywatne/biznesowe?
  • Czy któreś z Pańskich dzieci rozpoczęło edukację w nowej szkole?

Możesz dostosowywać listę pytań tworząc taką, która najbardziej będzie ci odpowiadać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz