środa, 28 września 2011

49 pomysłów na prospecting (3)

Pomysł 3
Linia montażowa prospectingu


Agenci wydają się udręczeni mechanizmem systemu prospectingu, a w zasadzie jego brakiem. Niektórzy wykorzystują kartoteki, inni zapisują w zeszytach, a mimo to górna szuflada biurka zapełnia się kawałkami papieru i wiadomościami nabazgranymi na odwrocie kopert.
Jeden z agentów opracował unikalną metodę (w dobie postępującej informatyzacji możesz ją zaadaptować do zapisów w wersji elektronicznej). Na ścianie przy biurku zawiesił tablicę o wymiarach 120x120 cm. Następnie zamówił 14 przegródek zaprojektowanych by pomieścić papierowe karty o wymiarach 10x15 cm i rozmieścił je na tablicy z następującymi etykietami:
1. Potencjalni klienci z którymi należy się skontaktować
2. Telefony do wykonania w poniedziałek
3. Telefony do wykonania we wtorek
4. Telefony do wykonania w środę
5. Telefony do wykonania w czwartek
6. Telefony do wykonania w piątek
7. Telefony do wykonania w sobotę
8. Spotkania na dzisiaj
9. Listy z podziękowaniem za wyświadczoną uprzejmość
10. Telefony aby umówić spotkanie zamykające
11. Spotkania zamykające
12. Karty z podziękowaniami dla klientów do wysłania
13. Dostarczenie polisy
14. Rekomendacje do potencjalnych klientów

To jest system kart, który jest widoczny przez cały czas. Dodatkowe przegródki mogą być dodawane dla kontaktów takich jak: osoby do nawiązania kontaktu po wysłaniu reklamy bezpośredniej, urodziny, rocznice, korespondencja, itd.
Prawdziwa wartość tego systemu jest w rygorze i rutynowym działaniu, które nakłada. System wprowadza uporządkowany proces w poszczególne składniki pracy agenta. Dzięki temu, że masz uporządkowane informacje i kontakty masz zawsze przed sobą, wymusza to na tobie działanie. Trudno o wymówki. Przede wszystkim, zapala agentowi czerwone światło kiedy należy się ruszyć do bardziej intensywnych działań gdy nie ma żadnego przepływu kart z przegródki potencjalny klient, przez przegródkę spotkania do przegródki zamknięcie.

Ta swoista linia montażowa prospectingu dla wielu zadziałała z sukcesem porządkując ich proces pozyskiwania i pracy z kontaktami. Wypróbuj ją, może zadziała również u ciebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz