środa, 2 listopada 2011

49 pomysłów na prospecting (27)

Pomysł 27
Gazety z ubiegłego roku


Co jakiś czas idź do biblioteki publicznej i weź do ręki ubiegłoroczną gazetę. A może skontaktować się z ludźmi, którzy obchodzą pierwsze urodziny ich jedynaka w przyszłym tygodniu? A może skontaktować się z ludźmi, którzy mieszkają w ich nowym domu od roku, kupili już te wszystkie rolety i firany w okna, dywany i to właśnie ten moment kiedy zaczynają się rozglądać za przeznaczeniem części pieniędzy na oszczędności?

W podręczniku prospectingu LIMRA „The Forty-niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas” opisano doświadczenia agenta, który zbudował system zarabiania na rynku nowożeńców – wykorzystując gazety i inne źródła informacji z ubiegłego roku.

Po uzyskaniu nazwisk z ubiegłorocznych gazet i ustaleniu adresu (korzystając z danych meldunkowych w urzędzie miasta) agent wysyła list zapowiadający.

Wysyłka każdego listu została zaplanowana tak, aby przybyć dwa dni przed rocznicą ślubu. W pierwszej kolejności list zawiera gratulacje. Wyjaśnia również, że agent nie kontaktował się w ciągu pierwszych miesięcy małżeństwa z oczywistych względów, ponieważ para była zajęta kupowaniem mebli, układaniem wspólnego budżetu, i ogólnie biorąc, przystosowaniem się ekonomicznie do nowego życia. List również zapowiada, że agent będzie kontaktować się w celu umówienia spotkania następnego dnia.

Zgodnie ze statystyką prowadzoną przez agenta ma on każdego miesiąca stale średnio od dwóch do trzech sprzedaży z tego źródła. Czasami nie dochodzi do sprzedaży ponieważ para już kupiła ubezpieczenie w okolicy daty swego ślubu. Ale czasami dochodzi też do sprzedaży mimo, że rok wcześniej nastąpił zakup u innego agenta.

„Sprzedawaj wcześnie i unikaj tłoku” może być dobrym hasłem w większości przypadków, ale „poczekaj aż sprawy się ułożą” też nie jest złym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz