poniedziałek, 8 października 2012

50 (kolejnych) pomysłów na prospecting (2)

Pomysł 2
Jednotygodniowa kampania poszukiwania potencjalnych klientów


Poniżej propozycja jednotygodniowej kampanii poszukiwania potencjalnych klientów, która może oznaczać niekończące się źródło sprzedaży. Część pomysłów pochodzi z podręcznika LIMRA New Prospects! 50 Ways to Find and Approach Them.

Poniedziałek
Wybierz pięć osób, które powiedziały, że chcą rozważyć twoją propozycję i dadzą ci znać kiedy będą gotowi kupić. Oczywiście, nie dali ci znać więc może warto samemu odezwać się do każdego z nich dzisiaj?

Wtorek
Przejdź przez bazę swoich dotychczasowych klientów. Wybierz pięciu z nich, którzy kupili małe polisy i spotkaj się z nimi dzisiaj aby porozmawiać o podniesieniu ich ochrony. Jeśli ich głównym motywem zakupu było oszczędzanie pieniędzy, zachęć ich by zaczęli oszczędzać wystarczająco aby zabezpieczyć jedną ze swoich potrzeb.

Środa
Odwiedź zaprzyjaźnione firmy oraz zakłady w twojej okolicy i uzyskaj listę młodych osób, które rozpoczęły pierwszą pracę. Zaoferuj swoją nieodpłatną usługę edukacji jak działają rozwiązania zabezpieczenia emerytalnego w Polsce (ZUS, OFE po zmianach, luka emerytalna). Po wprowadzeniu zakazu akwizycji funduszy emerytalnego większość Polaków nie ma dostępu do żadnych informacji o systemie emerytalnym, nawet tych dostarczanych poprzednio w jakimś zakresie przez akwizytorów.

Niezależnie od rezultatów konkretnych rozmów teraz (możesz być mile zaskoczony gdy okaże się, że w danej firmie nie ma jeszcze dobrego planu grupowego lub gdy kilku pracowników, mimo młodego wieku, już poważnie myśli o swojej przyszłości) będzie to dobrze posiane ziarno na przyszłość. Jeżeli nie dasz o sobie zapomnieć będziesz naturalnym miejscem gdzie ci młodzi ludzie zgłoszą się myśląc o pierwszym ubezpieczeniu.

Pamiętaj tylko, że nie możesz w żaden sposób zachęcać do zapisania się do konkretnego OFE ale możesz przekazać podstawowe informacje o systemie i czym warto się kierować szukając OFE dla siebie.

Czwartek
Spędź godzinę z rana sporządzając listę potencjalnych klientów, z którymi wcześniej nie skontaktowałeś się ponieważ byłeś pewny, że mają już pełen program ubezpieczenia na życie. Zadzwoń do nich dziś. Mogą cię spotkać przyjemne niespodzianki.

Piątek
Przejrzyj listy swoich potencjalnych klientów i wyłów tych, którzy są „w drodze” przez większą część tygodnia. Znalazłeś przedstawicieli handlowych, kierowców, zapracowanych menedżerów, o których wiesz, że są w domu przez weekend? Jutro może być jedynym dniem, w którym mogą być dla ciebie uchwytni.

1 komentarz:

  1. nie wiem jak większość czytelników ale mnie przystało pracować w firmie która oprócz ubezpieczeń na życie posiada w ofercie również "majątek".
    Za każdym razem jak jestem u Klienta (niezależnie od powodu) staram się dowiedzieć o nim wszystko w szczególności hobby i posiadane zwierzęta.
    Na kartach Klientów mam te informacje i kilka razy do roku obdzwaniam wszystkich np. z psami i proponuję OC w życiu prywatnym "od pogryzienia przez psa" a wtedy to już tylko jeden krok do rozmowy n.t. ubezpieczenia na życie

    OdpowiedzUsuń