poniedziałek, 10 października 2011

49 pomysłów na prospecting (11)

Pomysł 11
Miesięczny remanent stanów magazynowych


Jeden z pracujących z sukcesami agentów kładzie nacisk na potrzebę ciągłego poszukiwania potencjalnych klientów poprzez używanie miesięcznego zestawienia zaplanowanych kontaktów, które nazwał „Miesięczny remanent”. W jego opinii jest to bardzo przydatne narzędzie w eliminowaniu złudzeń co do nazwisk, które stale mamy w teorii na stanie, ale z których nic się już nie wykluje oraz w zapewnieniu stałego dopływu świeżej krwi do swojego biznesu.

Agent ten ma zestaw kart, na górze których jest miejsce do wpisania miesięcznego celu sprzedaży. Cel jest wyrażony w urocznionej składce ale może być także wyrażony w prowizji. Karta jest podzielona na kolumny, których nagłówki to:
• Lista Potencjalnych Klientów
• Lista Preferowanych Klientów
• Sprzedaż
• Roczna składka
• Saldo do wykonania

Kolumny zatytułowane Lista Potencjalnych Klientów i Lista Preferowanych Klientów mają dodatkowe podtytuły opatrzone etykietą Data oraz Potrzeba. Cała karta jest podzielona na sześćdziesiąt linii dla wpisywania nazwisk.

Na początku miesiąca agent przenosi wszystkie nieużywane dotychczas nazwiska potencjalnych klientów na nową kartę, wpisując je albo w kolumnie Lista Potencjalnych Klientów albo Lista Preferowanych Klientów.

Zaraz po kontakcie z potencjalnym klientem nazwisko jest albo wykreślane z listy albo przenoszone do kolumny Lista Preferowanych Klientów albo do kolumny Sprzedaż. W każdym przypadku, wykreślone lub przeniesione nazwisko musi być zastąpione przez nowe w kolumnie potencjalnych klientów. Jeśli zostanie dokonana sprzedaż, roczna składka jest wpisywana do odpowiedniej kolumny i jest odjęta od miesięcznego celu pomniejszając saldo pozostałe do wykonania, które jest wpisywane w ostatniej kolumnie.

Agent jest jak przedsiębiorca i jest jednocześnie właścicielem, przedstawicielem handlowym, kasjerem, i magazynierem. Gdy nazwisko zostanie wykreślone lub przeniesione to tak samo jak zniknięcie towaru z półki w sklepie. Jeśli nazwisko zostanie skreślone, agent musi umieścić imię nowego potencjalnego klienta w kolumnie potencjalnych klientów (uzupełnić stan produktów na sklepowej półce).

Agent korzystający z tego systemu uważa, że „Gdy poświęcasz cały swój czas jedynie na sprzedawanie i dostarczanie produktów, ostatecznie będziesz musieć zamknąć swój sklep aby zapełnić półki na nowo towarem. To jest czasochłonna i nużąca praca, więc róbmy to tak jak robią supermarkety dbając o stałe uzupełnianie dostaw towaru na półki. Rozwijajmy nastawienie stałego dbania o odpowiedni stan magazynowy.”

Używany razem z tygodniowym kalendarzem oraz zapisywaniem aktywności, tworzy system planowania. Dla tego agenta to działa. Uważa on, że większość ludzi rozumie analogię z remanentem stanów magazynowych w sklepie i że ten biznes musi być prowadzony podobnie. Nie może zabraknąć towaru na półce. Miesięczny remanent stanów magazynowych to kolejne narzędzie, które możesz wykorzystać w swoim biznesie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz