środa, 5 października 2011

49 pomysłów na prospecting (8)

Pomysł 8
Powody aby zadzwonić


Jeden z agentów, który największe sukcesy odnosił w sprzedaży do obecnych właścicieli polis wykorzystuje listę przypominającą o „35 wystarczających powodach aby zadzwonić do klienta”.

35 wystarczających powodów aby zadzwonić do klienta
1.Zbliżająca się zmiana wieku (i zmiany taryfy składki dla wieku)
2.Z gratulacjami z okazji uroczin
3.Aby upewnić się, że adres jest prawidłowy
4.Aby przywrócić polisie status czynnej
5.Aby poinformować o możliwości pożyczki pieniędzy z polisy (częściowej wypłacie)
6.Aby przedyskutować wpływ częściowej wypłaty na ostateczną wartość polisy
7.Aby upewnić się, że obecne terminy płatności składek są dogodne dla klienta
8.Aby przedyskutować zmianę częstotliwości opłacania składek na bardziej efektywną, z inwestycyjnego punktu widzenia, roczną
9.Aby sprawdzić czy aktualny stan zdrowia pozwala na wyeliminowanie ograniczeń czy klauzul istniejących w polisie
10.Aby sprawdzić czy polisa nie powinna zostać skonwertowana
11.Aby pogratulować klientowi awansu czy zmiany stanowiska
12.Aby dowiedzieć się czy wskazani beneficjenci żyją
13.Aby dowiedzieć się kto ma pieczę nad polisą (czy klient powierzył komuś jeszcze kopię)
14.Aby upewnić się, że wskazanie beneficjentów jest dalej odpowiednie dla klienta
15.Aby dowiedzieć się czy klient nie ma dzieci, które nie są jeszcze wskazane jako uposażeni
16.Aby wyjaśnić zalety wskazania uposażonych zastępczych
17.Aby przedyskutować wskazania uposażonych w kontekście planu sukcesji majątku klienta
18.Aby zaproponować nową, nie zniszczoną, teczkę na dokumenty polisy
19.Aby sprawdzić zaległości w opłacaniu składek
20.Aby omówić plan finansowy klienta i miejsce polisy w budżecie wydatków
21.Aby zasugerować spisanie testamentu
22.Aby zasugerować zmianę/nową polisę jeżeli wymagają tego postanowienia testamentu
23.Aby przedyskutować wartość ubezpieczenia w życiu dziecka
24.Aby poprosić o nazwisko osoby, która mogłaby być potencjalnym nowym agentem
25.Aby uzyskać kilka rekomendacji do przyjaciół i krewnych
26.Aby przedyskutować uruchomienie określony programu dla wykreowania majątku przez polisę
27.Aby przedyskutować zmiany w dochodach klienta w ostatnim czasie
28.Aby przedyskutować jaka forma wypłaty byłaby najbardziej odpowiednia w razie śmierci
29.Aby wyjaśnić jak polisa może zostać użyta jako darowizna
30.Aby omówić ewentualne potrzeby ubezpieczeniowe klienta z tytułu podatku od spadków
31.Aby uruchomić plan zapewnienia dochodów w podeszłym wieku
32.Aby zasugerować uruchomienie funduszu edukacyjnego dla dzieci
33.Aby wyjaśnić różne możliwości wypłaty środków (na przykład różne typy rent kapitałowych)
34.Aby wyjaśnić warunki nowej umowy
35.Aby wyjaśnić jak ubezpieczenie na życie może być prezentem (z okazji Bożego Narodzenia, urodzin, Pierwszej Komunii, ukończenia studiów)

Agentowi przyświeca podejście, iż jego rolą jest zapewnienie klientowi serwisu w postaci stałego przeglądu posiadanego programu ubezpieczeniowego. Podczas przeglądu, agent dba o to aby wykorzystać wszystkie możliwości posiadanego przez klienta produktu (zwiększenie jego zyskowności w części inwestycyjnej poprzez zmiany częstotliwości i profilu inwestycyjnego, adekwatność ochrony dzięki posiadanym opcjom, może któreś z nich nie są już potrzebne, zmiana ubezpieczenia terminowego na ubezpieczenie do końca życia itd.). Każde spotkanie jest okazją do kolejnej sprzedaży i uzyskania rekomendacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz