poniedziałek, 31 października 2011

49 pomysłów na prospecting (26)

Pomysł 26
Nazwiska z gazet


Gazety od dawna stanowiły jedno z ulubionych przez agentów ubezpieczeń na życie źródeł pozyskiwania nazwisk, ale nazwiska to nie potencjalni klienci. Zanim zaczniemy rozważać wartość włączenia gazet do swojej stałej praktyki prospectingowej musimy sobie zdać sprawę z dwóch słabości tej metody.

Pierwsza to ta, że ogólnie rzecz biorąc gazety nie ukazują potencjalnych klientów w ostrym świetle. Nazwisko w gazecie to raczej podejrzany potencjalny klient (podejrzany o to, że może być potencjalnym klientem) niż ten typ potencjalnego klienta, do którego możemy się zwrócić z przekonaniem i zaufaniem co do jego wartości.

Druga słabość to fakt, iż co drugi agent ubezpieczeń na życie w mieście zobaczył te same nazwiska i już do nich dzwoni, puka do drzwi lub umieszcza je na swojej liście wysyłkowej.

Znając słabości, możesz użyć inteligentnie informacji z gazet do odkrycia prawdziwych potencjalnych klientów.

Oto lista źródeł nazwisk dostępnych w gazetach i czasopismach przywołana w podręczniku LIMRA „The Forty-niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas”:
1. urodziny dzieci
2. pozwolenia na budowę
3. zmiany w zarządach firm
4. zmiany pozycji zawodowej
5. firmy, które zdobyły duże kontrakty
6. donatorzy różnych akcji dobroczynnych
7. zaręczyny
8. wykonawcy testamentu
9. spadkobiercy
10. ogłoszenia o zarejestrowaniu spółki
11. aktywności różnych instytucji (kościoły, szkoły, szpitale, itd., być może będą potrzebować zabezpieczenia planów darowizn)
12. lista absolwentów szkół wszelkiego rodzaju
13. ogłoszenia o zawarciu małżeństwa
14. ludzie, którzy wygrali procesy
15. spotkania polityczne, zarówno krajowe, jak i lokalne, samorządowe
16. urzędowe potwierdzenie testamentu
17. nowe osoby w lokalnej społeczności
18. awanse
19. transfery nieruchomości
20. krewni wymienieni w klepsydrach
21. podwyżki płac
22. informacje o wydarzeniach w lokalnym społeczeństwie
23. odnoszący sukcesy zawodowi sportowcy
24. ludzie podejmujący się drogich podróży

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz