Pomysł 12
Chroń się przed wyczerpaniem zapasów
Czy kiedykolwiek przejrzałeś swoją oryginalną, pierwszą listę potencjalnych klientów kiedy odkryłeś, że znalazłeś się w miejscu w którym kompletnie nie masz do kogo zadzwonić? Oto technika, która chroni agentów przed wyczerpaniem się zapasów potencjalnych klientów.
Weź swoją pierwszą listę 200 potencjalnych klientów, którą stworzyłeś rozpoczynając karierę, i uważnie przeanalizuj ją, ale nie pod kątem wartości jako klient ale pod kątem wartości jako centrum wpływu. Kiedy rozpoczynałeś karierę miałeś zadzwonić do tych 200 osób aby umówić się na spotkanie sprzedażowe. Teraz zadzwoń do tych 200 osób po rekomendacje. Jeden z agentów, który skorzystał z tej techniki po 90 dniach miało około 600 potencjalnych klientów. Oznacza to średnio 3 nazwiska polecone przez osobę z pierwotnej listy potencjalnych klientów. Zapewne domyślasz się, że sprzedaż tego agenta znacznie przewyższyła średnią. Część z potencjalnych klientów, do których zadzwonisz aby uzyskać rekomendacje, okaże się, że będzie zainteresowaną rozmową o oferowanych przez ciebie rozwiązaniach co zaowocuje dodatkową sprzedażą.
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz