Pomysł 26
Nazwiska z gazet
Gazety od dawna stanowiły jedno z ulubionych przez agentów ubezpieczeń na życie źródeł pozyskiwania nazwisk, ale nazwiska to nie potencjalni klienci. Zanim zaczniemy rozważać wartość włączenia gazet do swojej stałej praktyki prospectingowej musimy sobie zdać sprawę z dwóch słabości tej metody.
Pierwsza to ta, że ogólnie rzecz biorąc gazety nie ukazują potencjalnych klientów w ostrym świetle. Nazwisko w gazecie to raczej podejrzany potencjalny klient (podejrzany o to, że może być potencjalnym klientem) niż ten typ potencjalnego klienta, do którego możemy się zwrócić z przekonaniem i zaufaniem co do jego wartości.
Druga słabość to fakt, iż co drugi agent ubezpieczeń na życie w mieście zobaczył te same nazwiska i już do nich dzwoni, puka do drzwi lub umieszcza je na swojej liście wysyłkowej.
Znając słabości, możesz użyć inteligentnie informacji z gazet do odkrycia prawdziwych potencjalnych klientów.
Oto lista źródeł nazwisk dostępnych w gazetach i czasopismach przywołana w podręczniku LIMRA „The Forty-niner. A Collection of 49 Best Prospecting Ideas”:
1. urodziny dzieci
2. pozwolenia na budowę
3. zmiany w zarządach firm
4. zmiany pozycji zawodowej
5. firmy, które zdobyły duże kontrakty
6. donatorzy różnych akcji dobroczynnych
7. zaręczyny
8. wykonawcy testamentu
9. spadkobiercy
10. ogłoszenia o zarejestrowaniu spółki
11. aktywności różnych instytucji (kościoły, szkoły, szpitale, itd., być może będą potrzebować zabezpieczenia planów darowizn)
12. lista absolwentów szkół wszelkiego rodzaju
13. ogłoszenia o zawarciu małżeństwa
14. ludzie, którzy wygrali procesy
15. spotkania polityczne, zarówno krajowe, jak i lokalne, samorządowe
16. urzędowe potwierdzenie testamentu
17. nowe osoby w lokalnej społeczności
18. awanse
19. transfery nieruchomości
20. krewni wymienieni w klepsydrach
21. podwyżki płac
22. informacje o wydarzeniach w lokalnym społeczeństwie
23. odnoszący sukcesy zawodowi sportowcy
24. ludzie podejmujący się drogich podróży
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz