Pomysł 24
Pierwsze strony gazet
Pierwszą wiadomością, która przyciągnie twoją uwagę na stronie sekcji gospodarczej jest informacja, że Wojciech Kasperski został awansowany z pozycji dyrektora departamentu na członka zarządu miejscowego banku. Jest też zdjęcie: wysoki, łysiejący nieco bankier. Dobry potencjalny klient? Każdy teraz zacznie go nękać aby umówić się na spotkanie!
Ale co jeszcze się wydarzyło nieco niżej w hierarchii tego banku? Ktoś zajął miejsce Kasperskiego. Ta osoba również ma swojego następcę. To oznacza, że inny pracownik przesuwa się w górę drabiny awansów. Reakcja łańcuchowa. Często tych informacji nie znajdziesz już w gazecie lokalnej. Czasami te awanse są finalizowane w kilka dni po zmianie na samym szczycie.
Dlaczego nie skontaktować się z kimś w banku i uzyskać nazwiska wszystkich osób, które zostały awansowane lub których awans w najbliższych tygodniach został już ogłoszony. Nasi konkurenci prawdopodobnie nie słyszeli o nich. Ponadto, osoby nieco niżej w hierarchii struktury organizacyjnej mogą być lepszymi potencjalnymi klientami.
Z kolei na czołowej stronie twoją uwagę przykuła wiadomość: Jan Nowicki, lat 37, znany farmaceuta, prowadzący aptekę przy ulicy Wiązowej, zginął w wypadku samochodowym. Nowicki był członkiem lokalnego klubu biznesu, aktywnie działał w fundacji charytatywnej itd. Ilu potencjalnych klientów to sugeruje? Czyż wiele młodych osób w wieku Nowickiego, nagle dzisiaj, być może po raz pierwszy w życiu, nie zdało sobie sprawy, że niespodziewany wypadek może dotknąć także nich? To zdarzyło się ich przyjacielowi, członkowi tego samego klubu, współpracownikowi. Mogło przydarzyć się każdemu innemu. Możesz pozyskać ich nazwiska, dokonać kwalifikacji jako potencjalnych klientów i zadzwonić. Nie musisz wspominać o wypadku Jana Nowickiego. Po prostu opowiedz swoją historię. Będą cię słuchać jak nigdy wcześniej. Przestali być nieśmiertelni.
Witam na blogu Sprzedaż 2.1. To kontynuacja bloga Sprzedaż w XXI wieku. Ten również jest poświęcony sprzedaży usług finansowych. W dzieleniu się pomysłami przyświeca mi motto: „Aby coś otrzymać, najpierw trzeba dać”. Nie bądźcie jedynie biernymi czytelnikami. Komentujcie, dzielcie się swoimi pomysłami, piszcie do mnie na adres tbartuzel@insurance.com.pl . Zatem rozpoczynamy podróż w sprzedaż w XXI wieku, przepraszam – w sprzedaż w 2.1 wieku ;-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz